Viac náboženstva v médiách

Dve popredné slovenské médiá sa rozhodli rozšíriť paletu náboženských informácií. Čo ich k tomu viedlo a čo si od toho sľubujú?

Koncom mája spravodajský portál agentúry SITA Webnoviny zriadil osobitnú sekciu Náboženstvo, v ktorej chce prinášať informácie z diania v jednotlivých cirkvách. „Medzi všeobecnými a špecializovanými náboženskými portálmi existuje veľký priestor na to, aby sme poskytli ľuďom, ktorí síce nemajú vyhranený záujem o otázky viery, ale sú zvedaví na rôzne stránky života, viac pravidelných informácií z duchovnej sféry,“ objasňuje dôvody tohto rozhodnutia Ivan Sámel, zástupca generálneho riaditeľa agentúry SITA.

O týždeň sa nová náboženská rubrika objavila aj vo víkendovej prílohe denníka SME. Má názov Viera a zodpovedá za ňu Karol Sudor. Dôvody sú podobné ako v prípade Webnovín. „Viera a náboženstvo sa ľudí vždy nejakým spôsobom dotýkajú, fascinujú ich alebo poburujú. Cieľom nie je nahrádzať kresťanské médiá, ktorých publikum tvoria prioritne veriaci. Ide nám o triezve texty, ktoré sa nebudú vyhýbať ani kritickým a boľavým témam, pričom zaujmú aj neveriacich,“ hovorí Sudor, ktorý bude autorom väčšiny textov. V premiérovom vydaní rubriky sa zameral na pokles cirkevných sobášov, o týždeň neskôr bol témou kňazský celibát.

Pokračovanie tu.

Článok bol publikovaný v minulotýždňovom vydaní týždenníka .týždeň (24/2010).

Foto: sxc.hu

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo